Min blogglista

torsdag 3 september 2009

Skåne


Så har vi då varit till Skåne igen....Ytterligare ett dop....
Resan gick bra och hotellet var hyfsat om man bortser från den varma natten som gjorde att Hässleholms alla ungdomar nyttjade restaurangernas uteserveringar...och den lilla tailänskan som sprang runt och fnittrade och lekte kurragömma med någon karl utanför vårat fönster.
Vi tillbringade lördagskvällen hemma hos Maria och Patric.(Egentligen hos Maris mamma.) Vädret var toppen så ungar och hundar kunde springa runt i den stora trädgården och härja som dom ville. Måste säga att Leia stortrivdes.
På söndagen sken solen åter och det var dags för dopet....liiiiite segt var det kanske eftersom det var högmässa innan och barnen började tröttna på att sitta still i bänkarna.
Eftersom jag inte själv är speciellt kyrklig av mig och det varken fanns fönsterspröjs eller någon panel i taket att räkna så blev jag oxå ganska fort uttråkad....men rastlösa barn i en kyrka kan faktisk vara ganska undehållande och eftersom Jonny inte heller var speciellt intresserad av vad prästen hade att säga så hade jag fullt sjå med att hålla reda och hyssa på honom.
Men dopet förlöpte utan några katastrofer och Isac Theo Fritiof fick sina tre namn.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar