Min blogglista

fredag 8 april 2011

Barnbarn...denna krydda i livet.

Igår hämtade jag Leia och Sam på fritids (viktigt att säga fritids och inte dagis som jag säger ibland) respektive dagis när mamma jobbade och pappa låg hos tatueraren...
Leia ville gå till en kompis som bodde "precis runt hörnet" och detta brukade hon få göra för sin mamma...OK sa snälla godtrogna mormor..men det visade sig när pappa Victor kom hem att hon absolut inte fick gå dit....och kompisen bodde inte runt hörnet utan på andra sidan vägen..Nästa gång ska mormor vara lite mera på sin vakt och inte låta sig luras så lätt..
Senare på  kvällen satt vi och ritade och Sam kunde gissa vad allt jag ritade var...fast varken Leia eller jag rikigt kunde se det...Jag bad Sam rita en bil men det kunde han inte..  --Jag kan bara rita detta sa han och ritade raka streck...Ser ut som en spagetti sa jag (hans favoritmat) och han blev så glad och ritade korta och långa och trasiga spagetti på hela pappret..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar