Min blogglista

onsdag 4 maj 2011

Ayurveda

Hittade en kul sida på nätet. Hälsosidorna.se där man kan göra ett Ayurveda test och se vad man ska undvika att äta eller vad som är bra för just mig..och  vad det stämde.
Inom den ayurvediska läkekonsten delas människor in i olika kropps-och personlighetstyper.
Kapha (vatten)
Vata (luft)
Pitta (eld)
Ayurveda betyder "läran om livet" och är en flera tusen år gammal läkekonst från Indien och bygger  på yoga, meditation, massagetekniker och en strikt vegetarisk kosthållning.

Det visade sig att jag var en VATA (liksom  Michael Jackson) och att jag ska undvika just den mat som jag själv har upplevt att jag inte riktigt mått bra av och visat sig som dålig sömn, trötthet, deppig mm mm.
Fast å andra sidan så står det att jag kan jag drabbas av viktnedgång om jag äter fel och det är något som definitivt inte stämmer på mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar