Min blogglista

måndag 20 juni 2011

Samtal på 10:an

Samtal mellan två överförfriskade herrar på 10:ans spårvagn.

-Skål.
-Skål.
-Det är min cykel.
-Jaha, men varför har du cykeln med på spårvagnen?
-Var ute och cyklade.
-Var bor du då
-Majorna, Mariaplan.
-Men varför sitter du på denna vagnen då?
-Den går till Majorna, den kör rakt fram här nu....oj, nu svängde den....
-Ja den går ju till Guldheden.
-Ja så det kan gå, så det kan gå.
-Hur ska du ta dig hem nu då?
-Cykeln...Det är ju därför jag har cykeln med mig.
-Men den har ju ingen luft i däcken..
-Nehej..Så det kan gå, så det kan gå.
-Ja här ska jag av...Hej

Hur Majorna bon tog sig hem förtäljer inte historien men eftersom han hade ett par öl kvar så misstänker jag att han satt kvar på vagnen och åkte med in till stan igen..och vem vet. Han kanske sitter kvar imogonbitti när jag åker till jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar